Saturday 12 November 2011

ေထရ၀ါဒ ႏွင္႔ ေရာသမေမႊမ်ား

ေထရ၀ါဒ ႏွင္႔   ေရာသမေမႊမ်ား
ေထရ၀ါဒ၌ ေရာေႏွာလာေသာ ကိုးကြယ္မႈမ်ား

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နတ္ကိုးကြယ္သူ ဦးေရမွာ သံုးသိန္းကိုးေသာင္းေက်ာ္ ရွိသည္ဟု  ေနာက္ဆံုးစာရင္းအရ သိရွိရပါသည္ ။
 (၁၉၉၆ ၀န္းက်င္ ) ထိုသူဦးေရ အမ်ားစုမွာ ဗုဒၶဘာသာမေရာက္ ႏိုင္ေသးေသာ  ေတာင္တန္းေဒသမွ တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္သည္။
အကယ္၍ ဗုဒၶဘာသာႏွင္ ့အတူရိုးရာနတ္ကိုပါကိုးကြယ္သူတို ့ စာရင္းကို ေကာက္ယူမည္ ဆိုလွ်င္သန္းသံုးဆယ္ေက်ာ္ ပင္ျပန္၍ ရရွိလာပါလိမ္ ့မည္။
အဘယ္ ့ေၾကာင္ ့ဆိုေသာ္ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သူ ၉၀% မွာ ရိုးရာနတ္တို ့ကိုလည္းလက္မလႊတ္ႏိုင္ဘဲ ကိုးကြယ္ေနၾကေသာေၾကာင္ ့ေပတည္း။
 မွန္ပါသည္ ယေန ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္သူျပည္သား တို ့သည္ အဓိကအားျဖင္ ့ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ၾကသည္ သို ့ေသာ္လည္း ရိုးရာနတ္မ်ားကိုလည္း တဆင္ ့နိမ္ ့ေနရာ၌ ထား၍ ကိုးကြယ္ေနၾကသည္။ ပူေဇာ္ပသေနၾကသည္။
 ဗုဒၶဘာသာ ယံုၾကည္မႈႏွင္ ့အတူ နတ္၀ါဒ ယံုၾကည္မႈကို တြဲဖက္ခံယူေနၾကသည္။…နတ္ကိုးကြယ္သည္ ့အလုပ္မွာ ျမန္မာျပည္၌သာ မဟုတ္၊ အျခားႏိုင္ငံမ်ား၌လည္း မိမိတို ့ရဲ႕ ရိုးရာ နတ္မ်ားကိုကိုးကြယ္ပူေဇာ္ေနၾကသည္။
နတ္ကိုးကြယ္မႈသည္ အလြန္အိုေဟာင္းေဆြးေျမ႕ေသာ ေခတ္ကာလမွစ၍ ယေန ့အထိ တည္ရွီေနေသာ စိတ္ကူးယဥ္ အယူ၀ါဒ တစ္ခုျဖစ္သည္၊
ေရွးဦး ကမ ၻာ႔သမိုင္းကို ေလ ့လာလွ်င္ ေခတ္အဆက္ဆက္၌ နတ္၀ါဒ မ်ားၾကီးစိုးလာခဲ ့သည္ကိုေတြ ့ရသည္၊ ေရွးေခတ္ဦး လူသားတို ့သည္ ကိုးကြယ္စရာ နတ္ရုပ္အျဖာျဖာ တို ့ကိုစိတ္အေတြးျဖင္ ့ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ခဲ ့ၾကသည္၊
နတ္ဘာသာ နတ္၀ါဒကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ ့ၾကသည္၊ ကမ ၻာ႔သမိုင္း၏ နတ္၀ါဒသမိုင္းခ်ဳပ္ကို ထုပ္ႏႈပ္ေလ႔လာသင္ ့ေပသည္။
               
           ကိုးကြယ္မႈ ထြန္းကားျခင္း

လြန္ခဲ ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၇၀၀၀ (BC -5000) ခန္ ့မွစ၍ လူသားတို ့၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တိုးတက္ေျပာင္းလဲ လာသည္။ စိုက္ပ်ိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို တြင္က်ယ္စြာ                                                                                                                                                                       လုပ္ကိုင္လာၾကသည္။ စိုက္ပ်ိဳးေရး ကိရိယာ မ်ားကိုတီထြင္ၾကသည္။ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင္ပတ္သက္၍လည္းအေတြးအျမင္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည္။
 ေျမၾကီးသည္ လူသားတို ့၏အာဟာရ ျဖည္ ့တင္းေရးအတြက္ သီးႏွံမ်ားကိုထုပ္လုပ္ေပးေန၏။ ေရသည္လည္းသီးႏွံျဖစ္ထြန္းမႈကိုအားေပးေန၏။ ေနေရာင္ျခည္ သည္လည္းသီးႏွံ ျဖစ္ထြန္းမႈကိုအေထာက္အကူျပဳေန၏။ ဤသေဘာကိုလူတို ့နားလည္လာၾကသည္။
ထို ့ေၾကာင္ ့သဘာ၀ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ေသာ ေျမ ေရ ေလ ေန စေသာအရာ၀တၳဳတို ့ကို လူသားတို ့၏ ေက်းဇူးရွင္ၾကီးမ်ားဟူ၍ သတ္မွတ္ခဲ ့ၾကသည္ ။ ကာလၾကာေသာအခါ ေျမ ေရ စေသာသဘာ၀ ဓါတ္ႀကီးမ်ားကို စြမ္းအားရွင္မ်ားဟူ၍  ယံုမွတ္လာၾကသည္ ။
ဤသို ့ျဖင္ ့ ေျမနတ္ ေရနတ္ ေလနတ္ ေနနတ္ မီးနတ္ စေသာနတ္မ်ား ေပၚ ေပါက္လာခဲ ့သည္ ။ ထိုအခ်ိန္က ကိုးကြယ္ေသာ နတ္မ်ားမ်ာ သဘာ၀ရုပ္ ပစၥည္းမ်ားကို ကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာျဖစ္၍ { Nature Worship } ဟုေခၚသည္ ။
လူသားတိို ့သည္ ကိုးကြယ္မႈ ေခတ္ဦး၌ သဘာ၀ရုပ္ ပစၥည္းမ်ားကိုအေျခခံ၍ ဘာသာ၀ါဒကို ထူေထာင္ခဲ ့ၾက၏ ။
ထိုမွတဆင္ ့သဘာ၀ေလာကကို ေတြးေတာ ၾကံဆလာၾကျပန္သည္။ ကမ ၻာႀကီးကိုလည္းေကာင္း ကမ ၻာေပၚရွိ သက္ရွိသက္မဲ ့ အရာမွန္သမွ်ကို လည္းေကာင္း တစ္စံုတစ္ဦးက ဖန္ဆင္းထားျခင္းျဖစ္မည္ဟု မျမင္မေတြ ့ႏိုင္ေသာ စြမ္းအားရွင္ ကိုေဖာ္ထုတ္လာၾကသည္ ။
ထိုစြမ္းအားရွင္ ဖန္ဆင္းရွင္ သာလွ်င္လူတို ့၏ေက်းဇူးရွင္  လူတို ့၏ ကိုးကြယ္ရာ ဟူ၍ ယံုၾကည္လာၾကျပန္သည္။
ထိုဖန္ဆင္းရွင္ သည္ အစဥ္ထာ၀ရ တည္ရွိေနၿပီး မပ်က္စီးႏိုင္ေသာ အရာျဖစ္သည္ဟုလည္း ခံယူလာၾကသည္ ။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ လူ ့ကမ ၻာတြင္ ျဒပ္မဲ ့အေတြးျဖင္ ့ ဖန္တီးေသာ ဘာသာတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာျပန္ေလသည္ ။
{BC-3000} ေနာက္ပိုင္းတြင္ လူ ့ကမ ၻာ၌ ျဒပ္ရွိ ျဒပ္မဲ ့တို ့ကိုအေျခခံေသာ အေတြး၀ါဒမ်ား ထြန္းကားလာသည္။ အေတြး၀ါဒကိုအေျခခံ ၍အေတြးယဥ္ေက်းမႈမ်ားထြန္းကားလာသည္ ။ အေတြးယဥ္ေက်းမႈကိုအေျခခံေသာ အတတ္မ်ားေပၚေပါက္လာသည္ ။
ေခတ္ဦးလူသားတို ့သည္ မိမိတို႔၏ လူေနမႈစနစ္ကို နတ္ဘာသာေရး အျမင္ျဖင္ ့ဖန္တီးၾကသည္ ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကိုလည္း နတ္၀ါဒျဖင္ ့ေဖၚေဆာင္ၾကသည္ ။ ထိုအခါ နတ္ဘာသာေရးျဖင္ ့ အသက္ေမြးေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားေပၚေပါက္လာသည္ ။ ထိုနတ္၀န္ထမ္း တို ့သည္ မိမိတို ့နတ္မ်ား၏  တန္ခိုးဣဒၶိပတ္ တို ့ကို ခ်ဲ ့မႊမ္းေျပာေဟာၾကသည္ ။ 
သဘာ၀ကရွိေနေသာ ရုပ္၀တၳဳစြမ္းရည္ တို ့ကို နတ္ ဣဒၶိပတ္ အျဖစ္ျမွင္ ့တင္ေပးသည္။ နတ္ကိုးကြယ္မႈ ေခတ္စာလာခ်ိန္တြင္ စိတ္အေတြးျဖင္ ့ေမြးထုတ္ေသာ အတတ္ပညာမ်ား လည္းထြန္း ကားလာသည္ ။
မႏ ၱန္အတတ္ ေဗဒင္အတတ္ နတ္ေဟာအတတ္ ေမွာ္အတတ္ ယဇ္ပူေဇာ္ေရး စသည္တို ့မွာ စိတ္အေတြးျဖင္ ့ ေမြးထုတ္ထားေသာလုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္သည္ ။
ကမ ၻာ႔သမိုင္းဦးက တီထြင္ထားေသာ နတ္မ်ားကို ေလ႔လာလွ်င္ သဘာ၀ရုပ္ ပစၥည္းမ်ားကိုသာေတြ ့ရမည္ျဖစ္သည္ ။ ရုပ္ပစၥည္းမ်ားသည္ သဘာ၀ အေလ်ာက္ ျဖစ္တည္ေနေသာ အရာသတၳဳ မ်ားသာျဖစ္၏ ။
အသက္၀ိညဥ္ ရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ားမဟုတ္ေပ ။ ေနာက္ပိုင္းေခတ္မ်ားတြင္ သစ္ပင္ ေတာ ေတာင္ ေက်ာက္တံုး မိုးႀကီဳး ျမစ္ေခ်ာင္း စေသာ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းအေျမာက္အမ်ား ကိုလည္း အသက္၀ိညာဥ္ ရွိသည္ဟုထင္မွတ္၍ ဆည္းကပ္ ကိူးကြယ္လာၾကသည္ ။ 
ကမ ၻာ႔ သမိုင္းဦး ဘာသာ၀ါဒမ်ားကို ေလ့လာေသာအခါ     ………   ….. ….. …. …. ….
 (၁)…..ျဒပ္ရွိ ရုပ္ပစၥည္း တို ့ကိုကိုးကြယ္ေသာ၀ါဒ……
 (၂)…..ျဒပ္မဲ ့ စိတ္ကူးယဥ္ ဖန္ဆင္းရွင္ ကိုးကြယ္ေသာ ၀ါဒ ………  ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ကိုေတြ႕ၾကရေလသည္။  ဤႏွစ္မ်ိဳးစလံုးမွာ လူတို ့၏ အာသာဆႏၵအရ စိတ္အေတြးျဖင္ ့ ဖန္တီးထားေသာ  ကိုးကြယ္ရာဘာသာမ်ားျဖစ္သည္ ။
ကမ ၻာ ့ သမိုင္းဦးတြင္ ဤကဲ ့သို ့ စိတ္ကူးယဥ္အေတြးဘာသာတို ့၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာ ေဒသ တို႔မွာ အီဂ်စ္  မက္ဆိုပိုေတးမီးယားေဒသ  ေဗဗီလုန္နီးယား အိႏၵိယ  တရုပ္  ဂရိ  ေရာမ  စသည္ ့ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္ ။
အထက္ပါေဒသ မ်ားမွ ကိုးကြယ္မႈမ်ားမွာ ေနာင္အခါ တြင္ ကမ ၻာတစ္၀န္းသို ့ ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားသည္ ။ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ၾကရာ မွ  ကိုးကြယ္မႈဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားလည္း  ကူးေရာက္သြားၾကသည္ ။
 ထိုကိုးကြယ္မႈမ်ားအနက္ နတ္ကိုးကြယ္မႈမ်ားသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ သို ့လည္း ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႔ လာခဲ ့သည္ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သို ့ေရာက္ရွိလာေသာနတ္မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင္႔ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ မွတင္သြင္းလာေသာ နတ္မ်ားျဖစ္ေပသည္ ။                                                                                                                             
                ျမန္မာတို ့ နတ္ကိုးကြယ္မႈ 
ျမန္မာတို ့သည္ လြန္ခဲ ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀   {BC -2000} ခန္ ့က ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းသို ့ မေရာက္လာၾကေသး ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာ ဟုေခၚတြင္လာမည့္ လူမ်ိဳးမ်ားသည္ တစ္ရုပ္ျပည္ အေနာက္ေျမာက္ေဒသ၌ ေျခခ်ေနၾကသည္ ။
ထိုစဥ္က ျမန္မာ တို႔၏ အမည္ကို ( ခ်ိအဲန္ ) {chang} ဟုေခၚသည္ ။ ခ်ိအဲန္ လူမ်ိဳးတို ့သည္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔ ေရြ႔႕ေျပာင္းလာခဲ ့ၾကရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းသို ့ {AD -5}ရာစု ေလာက္တြင္ ၀င္ေရာက္လာခဲ ့ၾကေလသည္ ။
 ခ်ိအဲန္ တို ့သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမျပန္႔ ေဒသသို ့ မေရာက္လာမီက နတ္ကိုးကြယ္မႈ ဓေလ ့မ်ား ရွိခဲ ့သည္ဟု သမိုင္းသုေတသီ တို ့ကဆိုၾက၏ ။ ခ်ိအဲန္ တိ႔ုကိုးကြယ္ေသာ နတ္မ်ားမွာ အိမ္ေထာင္စုနတ္  လယ္နတ္  ေတာင္ယာနတ္  ေတာနတ္  သစ္ပင္နတ္  တို ့ျဖစ္သည္ ။ ထို ့ျပင္ သီးႏွံဖြံ႔ျဖိဳး တိုး တက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေသာနတ္မ်ားကို ယဇ္ပူေဇာ္သည့္အေလ႔အထလည္း ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္ ။
ျမန္မာတို ့ ေရွးဦးကိုးကြယ္ခဲ ့ေသာနတ္မ်ားမွာလည္း  ရုပ္ပစၥည္းတို ့ကို ၀ိညာဥ္ရွိသည္ ထင္၍ ကိုးကြယ္ျခင္းမ်ားသာျဖစ္ပါသည္ ။ ခ်ိအဲန္တို ့သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းသို႔ ေရာက္လာၿပီးေနာက္  { ျမန္မာ }  ဟူေသာ အမည္ကို ခံယူလိုက္ၾကသည္ ။
ျမန္မာတို ့သည္ ေျမျပန္ေဒသတြင္ ပ်ဳလူမ်ိဳးတို ့ႏွင္႔ ေပါင္းသင္းၾကရသည္ ။ ပ်ဳတို ႔ထံမွ ယဥ္ေက်းမႈ ကိုနည္းယူၾကသည္ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပ်ဳလူမ်ိဳးတို ့ အဓိက အားျဖင္ ့ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကေသာ္လည္း ဟိႏၵဴ ျဗဟၼဏ ဘာသာ  မဟာယနဘာသာ  နဂါးကိုးကြယ္မႈစေသာ အယူ၀ါဒမ်ားလည္းရွိေန၏ ။
 ျမန္မာတို႔သည္ ပ်ဳႏိုင္ငံံံံေတာ္ကို လက္ေျပာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ၾကရာတြင္ ပ်ိဳလူမ်ိဳးတို႔့ထံမွ ကိုးကြယ္ရာ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားကိုလည္း ခံယူခဲ့ၾကသည္။ ထိုအထဲတြင္ နတ္ကိုးကြယ္ မႈမ်ားလည္း ပါ၀င္လာခဲ႔သည္။
ပ်ဳတို႔ထံမွ လက္ဆင့္ကမ္း ကိုးကြယ္ၾကေသာ နတ္မ်ားလည္း မ်ားျပားလွ၏။ ထိုအထဲတြင္ သိၾကားနတ္ ကိုးကြယ္မႈသည္ ေ႔ရွတန္းက ရွိေနေလသည္။                                                                                                                                                                                                                                    
                      သိၾကားနတ္ ကိုးကြယ္မႈ     

 သိၾကားနတ္ ကိုးကြယ္မႈသည္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံတြင္ အထူးအေရးပါလွသည္ ။ သိၾကားနတ္ကို သကၠဋ ဘာသာျဖင္ ့ ဣျႏၵ  ဟုေခၚသည္ ။ ပါဠိ ဘာသာျဖင္ ့ ဣႏၵ ဟုေခၚ၏ ။ သို ့ေသာ္လည္း သကၠ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ ျဖင္ ့အသံုးမ်ားသည္ ။ သကၠ ေ၀ါဟာရကို ျမန္မာတို ့က  သိၾကား  ဟုျပန္ဆိုေခၚေ၀ၚ ခဲ ့ၾကသည္။
ထိုသိၾကားနတ္သည္ ေရွးေဟာင္း ျဗဟၼဏ က်မ္း၌ သာမက ဗုဒၶစာေပ ထဲ၌လည္း အခါမလပ္ေတြ ့ရွိေနရေသာ နတ္မင္းႀကီး ျဖစ္သည္ ။ ထိုနတ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေလ႔လာေသာအခါ  အာရိယန္ လူမ်ိဳးတို ့က စတင္ကိုးကြယ္လာေၾကာင္း ေတြ ့ရွိရ၏။
 သိၾကားမင္းျဖစ္စဥ္ကား …….   ဤသို ့တည္း ……..
BC-2000 ခန္႔တြင္ အေ႔ရွဘက္ အာရွတိုက္ အလယ္ပိုင္းအထိ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ျမက္ခင္းေဒသမ်ားတြင္ မယဥ္မရို္င္း လူမ်ိဳးမ်ား ေနထိုင္ခဲ႔ၾကသည္ ။ ထိုလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မူရင္းေဒသမွ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသို႔ ခရီးဆန္႔ၾကရာ အခ်ဳိ႕ကအေနာက္ဘက္ အခ်ဳိ႕ကေတာင္ဘက္ အခ်ဳိ႕ကအေ႔ရွဘက္သိို႔ ဦးတည္လာခဲ႔ၾကသည္။
အေ႔ရွဘက္သို႔ ဦးတည္လာေသာ လူမ်ဳိးမ်ားသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အေနာက္ေျမာက္ေဒသရွိ ခိုင္ဘာ ေတာင္ၾကားလမ္းမွ တစ္ဆင္႔ ျမင္းရထားမ်ားျဖင္႔ ၀င္ေရာက္လာၾကသည္။ ထိုလူမ်ဳိးမ်ားကို အာရိယန္  Aryan လူမ်ဳိးဟုေခၚသည္။
အာရိယန္ လူမ်ဳိးတို႔သည္ အိႏၵဳ ျမစ္၀ွမ္းေဒသသုိ႔ ေရာက္ရွိလာၿပီးေနာက္ ေဒသခံ ျဖစ္ေသာ  ဒရာဗီဒီယန္  လူမ်ဳိးတို႔၏ ေနရာမ်ားကို လုယက္တုိက္ခိုက္ၾကသည္။ ဒရာဗီဒီယန္ တုိ႔သည္ အာရိယန္ တုိ႔၏ တိုက္ခုိက္မႈကို တုန္႔ျပန္ေတာ္လွန္ခဲ႔ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း  အာရိယန္ တို႔ကို မတြန္းလွန္ႏိုင္ၾက ထုိ႔ေၾကာင္႔ အိႏၵဳျမစ္၀ွမ္းေဒသကို ပစ္ခြါ၍ ဂဂၤ ါ ျမစ္၀ွမ္းေဒသသို႔ ေျပာင္းေ႔ရြသြားၾကရသည္။
ဤတြင္ အိႏၵဳ ျမစ္၀ွမ္း နယ္ေျမကို အာရိယန္တို႔ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ ၾကေလသည္။အာရိယန္တို႔သည္ အိႏၵဳျမစ္၀ွမ္းသို႔ မေရာက္မီကပင္ နတ္ကိုးကြယ္မႈ မ်ားပါရွိ လာခဲ ့သည္။
ယင္းတုိ႔၏အဓိက ကိုးကြယ္ရာမွာ ဣႏၵ  ေခၚ သိၾကားနတ္ ျဖစ္သည္။ ဣႏၵနတ္သည္ ၀ရဇိန္ လက္နက္ေခၚမိုးႀကိဳးလက္နက္ကို ကုိင္ေဆာင္သူ ျဖစ္သည္။
 ေရွးဦးအာရိယန္ လူမ်ဳိးတို႔သည္ မိုးႀကိဳးပစ္ျခင္းကုိ အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕သလိုအလြန္လည္း အံ႔ၾသၾကသည္။ မိုးႀကိဳးပစ္ျခင္းသည္ အလြန္စြမ္းရည္ ျပင္းထန္းေသာ နတ္ႀကီး၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ေၾကာင္႔ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾက၏။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ မုိးႀကိဳးလက္နက္ ပိုင္ရွင္ႀကီးကုိ ဣျႏၵ  ဣႏၵ  သိၾကားနတ္ ဟူ၍ ေခၚေ၀ၚလ်က္ ကုိးကြယ္ခဲ႔ၾကသည္။  အိႏၵဳျမစ္၀ွမ္း သို႔ေရာက္ရွိလာေသာအခါ မုိးႀကီဳးလက္နက္ ပုိင္ရွင္သိၾကားနတ္ႀကီးသည္ နတ္အားလုုုုုံးတို႔၏ ဘုရင္ျဖစ္လာသည္။
အျခားနတ္မ်ားထက္ တန္ခိုး ဣဒၶိပါဒ္ ကုိျမွင္႔တင္ေပးႀကသည္။ သိၾကားျဖစ္ရပ္ အတၳဳပၸတ္ တို႔ကို ခ်ဲ႕မြမ္းေရးသားလာၾက၏။ ပါ႒ိ အဘိဓါန္ ဋီကာ က်မ္းတို႔၌ သိၾကားနတ္၏ ဂုဏ္ပုဒ္ ၃၇ ပုဒ္မွ် ထုတ္ျပထားသည္။  
ေနာင္အခါတြင္ အာရိယန္တို႔သည္ သိၾကားနတ္ကုိ ဘာသာေရးေလာကထဲသို႔ သြတ္သြင္းျပီးလွ်င္ အဓိကေနရာ၌ ထားရွိၾကသည္။ ဣႏၵ ေခၚသိၾကားနတ္သည္ အာရိယန္ လူမ်ဳိးတို႔ကိုးကြယ္ေသာ နတ္ႀကီး ၃၃ ပါးတြင္ အႀကီးဆံုးေသာ နတ္ႀကီးအျဖစ္၌ တားရိွၾက၏။ 
 အိႏၵိယႏိုင္ငံ၌ နတ္ကိုးကြယ္မႈ ထြန္းကားလာခ်ိန္တြင္ လူတို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို နတ္မ်ဳိးနတ္ႏြယ္ျဖစ္သူ နတ္ကိုးကြယ္သူအျဖစ္ ဂုဏ္ယူေျပာဆိုလာၾကသည္။ နတ္တို႔ႏွင္႔ ေဆြမ်ိဳးစပ္လာၾကသည္။ မိမိတို႔ကိုယ္ကို နတ္ကေမြးဖြားလာသူ  ေဒ၀ပုတၱ  ဟူ၍ ဂုဏ္ယူေျပာဆိုၾကသည္။
 ေနာင္အခါ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၌ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေသာ  ကနိသွ်က မင္းသည္   {AD . 120 } ေဒ၀ပုတၱ နတ္သား ဟူေသာဘြဲ႕ကို  ခံယူခဲ႔ဖူးေလသည္။
ဗုဒၶဘုရား၏  သာသနာ႔၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္တို႔ကို  ဘုရားသားေတာ္  ဟုဂုဏ္ယူေခၚဆိုခဲ႔ၾကသည္။  နတ္ကိုးကြယ္သူတို႔ကလည္း မိမိကိုယ္ကို နတ္သား ဟုေခၚၾကသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေတာ႔ေခ်။
နတ္သမိုင္းထဲမွ သိၾကားနတ္မင္း ျဖစ္စဥ္ကို ေလ႔လာရာ၌ ထိုနတ္သားသည္လည္း သမိုင္းဦးက ကိုးကြယ္ၾကေသာ သဘာ၀ကိုးကြယ္မႈ ဘာသာမွ ေမြးထုတ္ထားေသာ အယူအဆျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရၿပီ။
သိၾကားနတ္မွာ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္ေၾကာင္ ့ မိုးႀကိဳးပစ္တတ္ေသာ သဘာ၀ကို နတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ခဲ ့ ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။  သိၾကားနတ္ ကိုးကြယ္မႈသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို ့ သေရေခတၱရာေခတ္ကပင္ ကူးေရာက္လာခဲ ့သည္။ ပ်ဴတို႔ လက္မွ ျမန္မာတို႔က လက္ဆင္႔ကမ္း ကိုးကြယ္ခဲ ့ျခင္းျဖစ္သည္။
 ျမန္မာ႔ေရွးဦး ရာဇ၀င္ တိ္ု႔ကို ေလ႔လာလွ်င္လည္း  သိၾကားမင္းကို ေနရာခပ္မ်ားမ်ား၌ ေတြ႔ရသည္။ သေရေခတၱရာျပည္ တည္ရာတြင္လည္း သိၾကားမင္းပါသည္။ ပ်ဴေစာထီး နန္းတက္ရာတြင္လည္း သိၾကားမင္းက လက္၀ဲလက္ကို မ၍ နန္းတင္သည္ဟုဆိုသည္။
ဤေနရာ၌ သိၾကားမင္းဆိုသည္မွာ အမတ္တစ္ဦးက သိၾကားမင္း အ၀တ္တန္ဆာကို ၀တ္ဆင္၍ နန္းတင္ေပးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း {ရာဇ၀ံသဇာလိနီ   }  က်မ္းဆရာက ေကာက္ခ်က္ခ်ျပထားရာ သဘာ၀က်ေသာ ရာဇ၀င္ ဟာသတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေပ၏။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
           ၿဂိဳဟ္နတ္ကိုးကြယ္မႈ
ၿဂိဳဟ္နတ္ကိုးကြယ္မႈသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို ့ အိႏၵိယမွပင္ေရာက္ရွိလာခဲ ့သည္။ ထိုၿဂိဳဟ္နတ္ကိုးကြယ္မႈ၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာ ေဒသမွာ အိၽႏၵိယႏိုင္ငံ မဟုတ္ေပ … ကမၻာ ့အေစာဆံုး ၿဂိဳဟ္နတ္ကိုးကြယ္မႈကို ေဗဗီလုန္နီးယား ေခတ္မွ စတင္ေတြ႕ရွိရသည္။
အနည္းငယ္ ရွင္းပါဦးမည္ ……မက္ဆိုပိုေတးမီးယား ေဒသတြင္ အေျခခ်ေနၾကေသာ ဆူမာရီယန္ လူမ်ိဳးတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း စစ္ျပိဳင္တိုက္ခိုက္ၾကေသာေၾကာင္ ့ BC-3000 ခန္႔မွ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တျဖည္းျဖည္း တိမ္ေကာလာခဲ႔သည္။ ထို႔ေနာက္ မက္ဆိုပိုေတးမီးယား ေဒသသည္ ဆီးမိုက္ အႏြယ္၀င္  ေမာရိတ လူမ်ိဳးတို႔၏ လက္ေအာက္သို႔ က်ေရာက္ခဲ႔ရသည္။
ထိုလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေဗဗီလုန္နီးယား ၿမိဳ႕ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ႔ၾက၏။ ယင္းၿမိဳ႕ေတာ္ကိုအစြဲျပဳ၍  ေဗဗီလုန္နီးယား လူမ်ိဳး ဟုေခၚသည္။  ေဗဗီလုန္ လူမ်ိဳးတို႔သည္ ဆုမာရီယန္ ယဥ္ေက်းမႈမွ နတ္မ်ားကို ဆက္လက္ ကိုးကြယ္ ၾကသည္။ ထိုလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေကာင္းကင္မွ  ၿဂိဳဟ္အေနအထားတို႔ကိုၾကည္႔ ၍ အနာဂတ္ကို ေဟာေျပာၾကသည္။  
ေကာင္းကင္ရွိ  အဂၤ ါ ဗုဒၶဟူး ၾကာသပေတး ေသာၾကၤာ စေန ဟူေသာ ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၅ လံုးတို႔သည္ လူသားတို႔၏ အနာဂတ္ကံၾကမၼာကို လႊမ္းမိုး ႏိုင္သည္ဟု ယူဆခဲ႔ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၅ လံုး ဘုရားႀကီး ၅ ဆူအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ခဲ႔ၾကသည္။
ကမၻာ႔လူသားတို႔ သံုးစြဲေနေသာ ေန႔အမည္မ်ားမွာ ၎တို႔၏ အာူအဆမွပင္ ေပါက္ဖြားလာခဲ႔ေပသည္။ ေဖၚျပပါ ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၅ လံုးထဲသို႔ ေန လ ႏွစ္ပါးေပါင္းထည္႔ေသာအခါ ခုႏွစ္ပါး ျဖစ္လာသည္။ ထိုခုႏွစ္ပါးကို ရွိခိုးပူေဇာ္ေသာ အေလ႔အထသည္  ဆီးရီးယား သို႔ ကူးေရာက္သြားေသာ အခါ တစ္ေန႔လွ်င္ ဘုရားတစ္ဆူၾက ကိုးကြယ္ေသာ ဓေလ႔ေပၚေပါက္လာခဲ႔သည္။
ထိုဘုရား ၇ဆူကို ရွိခိုးရာတြင္  ၇ ရက္ေစ႔တိုင္း တစ္ပတ္လည္သျဖင္႔ ေနာင္အခါတြင္ ၿဂိဳဟ္နတ္အမည္ မ်ားသည္ပင္ ေန႔အမည္မ်ားျဖစ္္လာ၏။ ေန နတ္ဘုရား ပူေဇာ္သည္႔ေန႔ကို ေန ေန႔ တနဂၤေႏြေန႔ လ နတ္ဘုရားပူေဇာ္သည္႔ေန႔ကို လေန႔ တနလၤာေန႔  စသည္ျဖင္႔ အသီးသီး ေခၚေ၀ၚခဲ႔ၾကေလသည္။
ဤအယူအဆသည္ အိႏၵိယသို႔ ေရာက္ရွိျပန္႔ပြါးလာ၏။ အိႏၵိယ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ၿဂိဳဟ္တို႔၏ ဣဒၶိပါဒ္ကို ျမွင္႔တင္ထားၾကၿပီ ၊ ၿဂိဳဟ္နတ္ တို႔ကိုအရပ္ ၈ မ်က္ႏွာ၌ ေနရာခ်ထား၍ အပိုင္စားေပးထားၾကသည္။  စိတ္ကူးယဥ္ ျဖစ္စဥ္တို႔ကို တီထြင္ထားၾကသည္။
အိႏၵိယ မွ ျပဳျပင္ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ၿဂိဳဟ္နတ္မ်ားမွာ ၉ ခု မွ်ရွိသည္။ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ တနလၤာ အဂၤ ါ ဗုဒၶဟူး ၾကာသပေတး ေသာၾကၤာ စေန ကိတ္ၿဂိဳဟ္ တို႔ျဖစ္သည္။
ထိုအထဲတြင္ ကိတ္ၿဂိဳဟ္ ဆိုသည္မွာ အတိတ္နမိတ္ စြဲ လကၡဏာကို ေခၚဆိုထားေသာအမည္ျဖစ္သည္။ ယင္း ကိတ္မွာ ၃ မ်ိဳး ကြဲျပား၏။ 
ေျမျပင္ကိတ္ ေျမေပၚမွအခိုးအလ်ံထြက္ျခင္း အေရာင္အ၀ါျပျခင္း စသည္ကိုေခၚသည္။
အႏၱရကိတ္ ၿမိဳ႔ျပ ဂူ ေက်ာင္း စုလစ္မြန္းခြ်န္ သစ္ပင္ တို႔မွျဖစ္ေသာနမီတ္ကိုေခၚသည္။
ေကာင္းကင္ကိတ္    ေကာင္းကင္မွဥကၠာက်ျခင္း လၾကတိျခင္း တိမ္တံခြန္ ၾကယ္တံခြန္ စေသာနမိတ္တို႔ကိုေခၚသည္။
ထိုနမိတ္တို႔ကလည္း လူသားတို႔၏ ဘ၀ၾကမၼာ အေျပာင္းအလဲကို ျဖစ္ေစတတ္သည္ဟု ယံုၾကည္ ထင္မွတ္ခဲ႔ၾကသည္။ လူတို႔သည္ ၿဂိဳဟ္နတ္မ်ား ခ်စ္ခင္ေစရန္ ၾကမၼာေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္ အတြက္ၿဂိဳဟ္နတ္ ၉ ဦးကိုပူေဇာ္ၾကသည္။  
ထိုၿဂိဳဟ္နတ္ ၉ လံုးပူေဇာ္မႈ အေလ႔သည္ အိႏၵိယမွတဆင္႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ေရာက္ရွိခဲ႔သည္။ ျမန္မာတို႔၏ ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၉ လံုးပူေဇာ္ပြဲတြင္ ဘုရားႏွင္႔ ရဟႏၱာ ၈ ပါး တို႔ကိုပူးတြဲ ထည္႔သြင္းထားၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာႏွင္႔ လိုက္ဖက္ေစရန္ ဖန္တီးထားျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ ျမန္မာတို႔က ကိုးဆူဆြမ္းကပ္ ဟုလည္းေခၚၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ၿဂိဳဟ္စာေကြ်းပြဲ ဟုလည္းေခၚၾကသည္။  ဤဘုရား ၉ ဆူ ဆြမ္းကပ္ပြဲဓေလ႔မွာ ျမန္မာတို႔က တီထြင္ထားျခင္းမဟုတ္ ထိုင္းႏီုင္ငံ ဇင္္းမယ္မွတစ္ဆင္႔ ကူးျပန္႔လာသည္ဟုဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အခ်ိဳ႔ဘုရားပုထိုး မ်ားတြင္ ဘုရားႏွင္႔တြဲ၍လည္းေကာင္း ၊ ဘုရား၀င္းအတြင္း၌လည္းေကာင္း ၿဂိဳဟ္ရုပ္ ၿဂိဳဟ္တိုင္မ်ားကိုျပဳလုပ္ေလ႔ရွိၾကသည္။
တစ္ခ်ိန္ကဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာဂုဏ္ေဆာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဂုဏ္ေဆာင္ ျဖစ္ေသာ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ေျခရင္းမွာပင္ ၿဂိဳဟ္ရုပ္ႀကီးမ်ားကို တည္ထားခဲ႔ၾကေလသည္။
(ဗုဒၶဘာသာကို အက်ည္းတန္ေစေသာ သရုပ္ျပျမင္ကြင္းမ်ားျဖစ္ခဲ႔ေပ၏ )
ေကာင္းကင္ရွိ ၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ လူ႔ကမၻာ ႏွင္႔ လူသားတို႕အား အဆိုးအေကာင္း ကိုျပဳလုပ္ ေပးႏိုင္သေလာ ဟူေသာပုစၧာကို ယေန႔ သိပၸံ ပညာရွင္တို႔ ေလ႔လာေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
ေရွးေခတ္က ခံယူခဲ႔ေသာ ၿဂိဳဟ္ႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ အယူအဆ မ်ားမွာ အႏုမာနအားျဖင္႔ ရမ္းဆကိုးကြယ္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ၿဂိဳဟ္ႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွာ လည္းစိတ္အေတြးျဖင္႔ေမြးထုတ္ထားေသာ ဒ႑ာရီ သရုပ္မ်ားသာျဖစ္၏။
                   နတ္ႀကီး ၅ ပါး ႏွင္႔ ေဒ၀ီ ၂၁ ပါး

ျမန္မာျပည္တြင္ အခ်ိဳႊပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ နတ္ႀကီး ၅ ပါး ႏွင္႔ ေဒ၀ီ ၂၁ ပါး တို႔ကို လည္းကိုးကြယ္ၾကသည္။ ထိုနတ္မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင္႔ အိႏၵိယ ျပည္သား နတ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ 
ကိုးဆူဆြမ္းကပ္ ဟုေခၚေသာ ၿဂိဳဟ္စာေကြ်းပြဲ တြင္ လည္း နတ္ႀကီး ၅ ပါး အတြက္ ထမင္း ၅ ပြဲျပင္ၾကရသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ႏႈပ္ဖ်ားတြင္ နတ္ႀကီး ၅ ပါး ဟု အေျပာမ်ားၾကေသာ္လည္း နတ္စာရင္းကိုမူ အတိအက် ေျပႏိုင္သူ နည္းပါး လွသည္။
 ဤ သို႔ မေျပာႏိုင္ျခင္းမွာလည္း ေရတြက္ပံုရႈပ္ေထြး ေနေသာေၾကာင္႕ ျဖစ္၏။
  အခ်ိဳ႕က သိၾကားမင္း ေနနတ္ မီးနတ္ မဟာပိႏၷဲနတ္ ဗိႆႏိုးးနတ္ ကတဲနတ္တို႔ကို ေကာက္ယူၾကသည္။
 အခ်ိဳ႕က ပရမိသြာ ေနနတ္ မီးနတ္ ဗိႆႏိုးနတ္ စ႑ီနတ္  တို႔ကို ေကာက္ယူၾကသည္။
အခ်ိဳ႕က ဓတရ႒ ၀ိရူပကၡ ၀ိရူဠက ကုေ၀ရ ပရမိသြာ     တို႔ကိုေကာက္ယူၾကသည္။
အခ်ိဳ႕က သူရႆတီ စ႑ီ ပရမိသြာ မသာပိႏၷဲ ေဃာရမႏၱနတ္ တို႔ကိုေကာက္ယူၾကသည္။
အခ်ိဳ႕က ပရမိသြာ မဟာပိႏၷဲ ဗိႆႏိုး စ႑ီ သူရႆတီနတ္       တို႔ကို ေကာက္ယူၾကသည္။
 ယခုေခတ္ ကိုးဆူ ဆရာတို႔ကမူ  သူရႆတီ မဟာပိႏၷဲ စ႑ီ ပရမိသြာ ေဃာရမႏ ၱနတ္  တို႔ကို အတည္ျပဳ၍ ပူေဇာ္ေနၾကသည္။
 ထို နတ္ႀကီး ၅ ပါး ဆိုသူတို႔၏ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ကို ေလ႔လာလွ်င္လည္း ဟိႏၵဴဘာသာ၌ ပါ၀င္ေသာနတ္မ်ားျဖစ္သည္ကိုေတြ႔ရ၏ ။
 ဗုဒၶဘာသာႏွင္႔ မည္သို႔မွ် ယွက္ႏြယ္မႈ မရွိေခ်  နတ္ကိုးကြယ္သူတို႔ ေလာက၌ ေဒ၀ီ ၅ ပါး ေဒ၀ီ ၉ ပါး ေဒ၀ီ ၁၂ ပါး ေဒ၀ီ ၂၁ ပါး  ဟူ၍  နတ္မ်ားကိုအုပ္စုဖြဲ႕ ၍ ကိုးကြယ္ မႈမ်ားလည္းရွိသည္။
ထိုအထဲတြင္ ေဒ၀ီ ၂၁ ပါး ေခၚ နတ္မိမယ္အုပ္စုသည္ ဂိုဏ္းေလာကတြင္က်ယ္ေန၏။ ယင္း ၂၁ ဦးကို ဂုဏ္း သမားတို႔က ၃ အုပ္စု ခြဲျခားထားပါသည္။
အုပ္စု ( ၁ ) တြင္ သူရႆတီေဒ၀ီ စႏၵာေဒ၀ီ စႏၵီေဒ၀ီ စေႏၵေဒ၀ီ စေႏၵာေဒ၀ီ မိႏၷရာေဒ၀ီ မဟာေဒ၀ီ   ဟူ၍  ၇ ဦး //
အုပ္စု (၂ ) တြင္  သူရႆတီ သူဇာမယ္ ပန္းျမတ္မယ္ သဇင္မယ္ ဇာတိမယ္ မဏိေမခလာမယ္ ဣရႏၷသီမယ္   ဟူ၍ ၇ ဦး  // 
 အုပ္စု ( ၃ ) တြင္   မေနာဟရီေဒ၀ီ ဣရႏၷသီေဒ၀ီ နာဂရီေဒ၀ီ ကိႏၷရာေဒ၀ီ သူရႆတီေဒ၀ီ မဟိႏၵရာေဒ၀ီ ပိယာေဒ၀ီ  ဟူ၍  ၇ ဦး ။။။
ထို  ၃ အုပ္စုထဲတြင္ သူရႆတီ သည္အုပ္စုအားလံုး ၌ပါ၀င္ေနသည္။ အျခားနတ္မယ္တို႔လည္းထပ္တူပါ၀င္ေနၾက၏ ။
ယင္းနတ္မိမယ္တို႔၏ အမည္မ်ားကိုေလ႔လာၾကည္႔လွ်င္  ဗုဒၶဘာသာ ဟိႏၵဴဘာသာ ျမန္မာဘာသာ နာမည္မ်ားကိုေတြ႔ရမည္။
အခ်ိဳ႕ ပါဠိနာမည္မ်ားမွာ မျဖစ္ႏိုင္ေသာနာမည္မ်ားျဖစ္သည္  ။ ထိုနတ္မိမယ္ အုပ္စုမွာ ခပ္ညံ႔ည႔ံ ဂုိဏ္းသမားတုိ႔က ၾကားဖူးနား၀ ရွိေသာ နာမည္ တို႔ကို ေပါင္းစု ကိုးကြယ္ ခဲ႔ၾကေသာ ဗရုပ္ရႈပ္ေထြးစ နတ္အုပ္စု တစ္ခုျဖစ္ေလသည္
  ထို ၂၁ ဦး ေဒ၀ီ ေကာ္မတီကို ကိုးကြယ္လွ်င္  လာလ္လာဘ ေပါမ်ားျခင္း စည္းစိမ္ဥစၥာတည္တံ႔ျခင္း ဩဇာအာဏါရွိျခင္း ရာထူးတိုးတက္ျခင္း ေျခြရံသင္းပင္းေပါျခင္း အၾကားအျမင္ရျခင္း အေၾကာင္းကိစၥရွိလွ်င္ အကူအညီရျခင္း  စေသာ အက်ိဳးတရားမ်ား ကိုရရွိေစႏိုင္သည္ဟု၍ လူၿပိန္းႀကိဳက္ မက္လံုးျဖင္႔ စည္းရံုး ထား ၾကေလသည္။
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~                 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
          ျပည္တြင္းျဖစ္ နတ္မ်ား ကိုးကြယ္မႈ

   ျမန္မာတို႔သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံျဖစ္နတ္မ်ားကို ကူးယူကိုးကြယ္ခဲ႔ၾကသကဲ႔သို႔ မိမိတို႔ ျပည္တြင္း၌လည္း နတ္သစ္မ်ားကို ေမြးထုန္ ကိုးကြယ္ခဲ႔ၾကပါသည္။
မဟာဂီရိ ေခၚ အိမ္တြင္းနတ္ ႏွင္႔အေပါင္းအပါ ၇ ဦးနတ္အုပ္စုသည္ ျမန္မာတို႔ ေရွးဦးတီထြင္ ကိုးကြယ္ခဲ႔ေသာ နတ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
 ျမန္မာတို႔သည္ ပုဂံေခတ္တြင္ နတ္သစ္မ်ားကို ဆက္လက္ေဖၚထုတ္ခဲ႔ ၾကရာ ပုဂံေခတ္ကုန္ခ်ိန္၌ နတ္ဦးေရ  ၂၂ ဦးမွ် ရွိလာသည္။ ထို႔ေနာက္လည္း နတ္သစ္မ်ားကို ဆက္လက္ေဖၚထုတ္ခဲ႔ရာ   ပင္းယေခတ္တြင္   ၁ ဦး  အင္း၀ေခတ္တြင္  ၉  ဦး  ေတာင္ငူေခတ္တြင္   ၅  ဦး ေမြးထုတ္ခဲ႔ၾကသည္။  နတ္ေပါင္း ၃၇ ဦးမွ် ရွိလာသည္။ ယင္းနတ္တို႔ကို ျမန္မာတို႔က အျပင္ ၃၇ မင္း ဟုေခၚၾကသည္။
ေတာင္ငူေခတ္တြင္ နတ္တီထြင္မႈမ်ား တိမ္ျမဳပ္သြား၏ ။နတ္ဆရာတို႔ကလည္း နတ္ဦးေရ ကို  ၃၇ ဦး ထက္ပိုေစခ်င္ဟန္မတူေပ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေတာင္ငူေခတ္တြင္ နတ္မွတ္ပံုတင္လုပ္ငန္းကိုပိတ္ထားလိုက္၏ ။
အျပင္ ၃၇ မင္းေခၚ နတ္စာရင္းတြင္ သိၾကားနတ္မွ လြဲလွ်င္ အားလံုးမွာ ျပည္တြင္းျဖစ္ နတ္မ်ားသာျဖစ္သည္။  ျမန္မာနတ္ႏွင္႔ အိႏိၵယနတ္တို႔ကို ေလ႔လာလွ်င္ ျခားနားမႈ ရွိသည္။
အိႏိၵယမွလာေသာ နတ္မ်ားသည္ သဘာ၀ကိုးကြယ္မႈမွ ဆင္းသက္လာေသာ နတ္မ်ားျဖစ္၍ အမ်ားအားျဖင္႔ ရုပ္ပစၥည္းတို႔ကို အသက္၀ိညာဥ္သြင္း၍ သက္ရွိအျဖစ္ကိုးကြယ္ ခဲ႔ေသာနတ္မ်ားျဖစ္သည္။
 ျမန္မာျပည္ျဖစ္ နတ္တို႔ကား ျမန္မာ႔သမိုင္းတြင္ ရွိေနေသာ ရာဇ၀င္ ဇာတ္ေကာင္ အသိးသီးတို႔မွ ျဖစ္္သြားေသာ နတ္မ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ားအားျဖင္႔ နတ္ျဖစ္သူူတို႔မွာ ရာဇ၀င္ထဲမွ အစိမ္းေသ ပုဂၢိဳလလ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။
ထို႔ျပင္ နတ္ေလာက၌ အတြင္း  ၃၇  မင္းဟု ေခၚေသာနတ္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။  ထိုနတ္မ်ားအနက္  ၂၂ ဦးေသာ နတ္တို႔မ်ာ ျမန္မာအမည္မ်ားျဖင္႔ ေခၚေ၀ၚ ထားေသာ ေၾကာင္႔ ျပည္တြင္းျဖစ္ နတ္မ်ားပင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ျမန္မာတို႔က အတြင္း  အျပင္ ေခၚေနေသာ  နတ္မ်ားမွာ ေရႊစည္းခံု ဘုရား တံတိုင္းအတြင္းရွိ နတ္မ်ားကို  အတြင္း  ၃၇ မင္း ဟုေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ တံတိုင္း အျပင္ဘက္၌ ထားေသာ နတ္ရုပ္မ်ားကို  အျပင္ ၃၇ မင္း ေခၚေနျခင္းျဖစ္ေပသည္။
  ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းတြင္  ၃၇ မင္း နတ္စာရင္း၌ မပါ၀င္ေသာ ေဒသႏၱရ နတ္မ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိသည္။
ေရငံပိုင္ ဦးရွင္ႀကီး နံကရိုင္း စေသာနတ္မ်ားသည္ နာမည္ႀကီး မ်ားျဖစ္ေပသည္။  ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ရြာေတာာ္ရွင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရွင္ နယ္ေတာ္ရွင္ ကြင္းပိုင္ နယ္ပိုင္ စေသာနတ္မ်ားမွာ ေဒသတိုင္းလိုလို ပင္ ရွိေနသည္။  နတ္ကြန္းနတ္နန္း အမ်ိဳးမ်ိဳး တည္ေထာင္၍ ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳး ထုလုပ္ကာ ပူေဇာ္ပသ ေနၾကသည္။
 ယခုအခါ ေတာင္ျပံဳး အရပ္ရွိ ကုလားဘီလူးကျပား  ညီေနာင္နတ္ပြဲ  ပခန္းၾကာကူလီနတ္ပြဲ စသည္တို႔မွာ အလြန္က်ယ္ေျပာေနခဲ႔ၿပီ။
ပခန္း ၾကာကူလီ နတ္ပြဲ ရက္မ်ားဆိုလွ်င္ ပခန္းအေ႔ရွဘက္တြင္     အျခားပြဲသဘင္မ်ားမျပဳလုပ္ရ…နတ္မႀကိဳက္…. ဟုဆိုကာ  ဦးမင္းေက်ာ္အာဏာကို အငွားသံုး၍ ထြင္လံုးျဖင္႔ တားဆီးထားၾကသည္။ နတ္ပြဲ စည္ကားေရးအတြက္ တားဆီးထားျခင္းသာျဖစ္သည္။
ယခင္ ၁၀ စုႏွစ္ အတြင္းေလာက္မွာပင္ ပုဂၢလိက နတ္ကိုးကြယ္မႈ ကနားေပးမႈမ်ား ေခတ္စားခဲ႔ေလသည္။ ထိုပြဲမ်ားကို ျမိဳ႔႕ေဒသမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ပို၍ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ရပ္ကြက္တိုင္းလိုလိုမွာပင္ အသံခ်ဲ႕စက္ကို ေခါင္မိုးေပၚတင္၍ သစ္ပင္ေပၚတင္၍ ေအာ္ဟစ္ဆူညံေနေသာ နတ္ေတးသံ နတ္ဒိုးသံ မ်ားကို နားမခံသာေအာင္ ၾကားေနၾကရပါသည္။
စိတ္အေတြးျဖင္႔ အလုပ္လုပ္သူတို႔ နားရႈပ္ ေသာေၾကာင္႔ အလုပ္မျဖစ္ၾက….. လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင္႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ လူထုကို နားဒုကၡေပးေနေသာ သရုပ္ပ်က္ ယဥ္ေက်းမႈသာျဖစ္ေပသည္။
နတ္ပြဲမ်ား စည္ကားလာျခင္း နတ္ပနားေပးပြဲမ်ားထုေျပာလာျခင္းမွာ နတ္ကို ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္သူမ်ား  မ်ားျပားလာျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နတ္ပြဲႀကီးမ်ား စည္ကားေနျခင္း အေၾကာင္းမွာ လူတန္းစား  ၃ ရပ္ကိုအေျခခံ၏…ယင္းတို႔မွာ……………..
(၁) အေပ်ာ္ႀကီးသူမ်ား  (၂) အလိုႀကီးသူမ်ား   (၃)  အေၾကာက္ႀကီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။   အထက္ပါ စိတၱဇေ၀ဒနာသည္ လူတန္းစားမ်ားကို အေျခခံထား၍ နတ္မ်ားႀကီးထြား ရွင္သန္ေနၾကသည္။
 ထိုလူတန္းစားမ်ားအနက္  အမွတ္  ၂ / ၃  ကိုေလ႔လာစီစစ္ၾကည္႕ ရပါမည္။ အမွတ္  ၂ လူတန္းစားမွာ နတ္ကို ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖင္႔ မိမိတို႔စီးပြား လာဘ္လာဘ စသည္ တိုးပြားလာလိမ္႔မည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ျဖင္႔ ပူေဇာ္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။
ဤေနရာ၌ မႏုႆေဗဒ ပညာရွင္တို႔၏ စကားကို သတိရဖြယ္ျဖစ္သည္။ မႏုႆေဗဒ ပညာရွင္တို႔က   ထာ၀ရဘုရားသည္ လူကိုဖန္ဆင္းထားျခင္းမဟုတ္ လူတို႔ကသာ ထာ၀ရဘုရားကို ဖန္ဆင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။  ဟုဖန္ဆင္းရွင္ ၀ါဒကို ေတာ္လွန္ျပခဲ႔ ၾကသည္။
ထိုစကားနည္းမွီ၍………………… နတ္တို႔သည္ လူကိုမစႏိုင္ျခင္းမရွီ လူတို႔ကသာလွ်င္ နတ္ကို မစေနရျခင္းျဖစ္သည္။     ဟုဆိုရေပလိမ္႔မည္။ မွန္ပါသည္……
နတ္တို႕တည္ရွိေနသည္မ်ာ လူတို႕ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ ေနၾကေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။  လူတို႔က မကိုးကြယ္ေတာ႔ၿပီဆိုလွ်င္ နတ္မ်ားလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြား ရမည္သာ ျဖစ္သည္။
နတ္ဆိုသည္မွာ လူတို႕အေတြးစိတ္ျဖင္႔ ေမြးထုတ္ထားေသာ စိတၱဇ ရုပ္ေဆာင္ မ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္အပ္ေပသည္။ ကမၻာတစ္ခြင္ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းစဥ္ကို ေလ႔လာရာ၌လည္း ထိုသေဘာကိုသိလာရမည္ျဖစ္ေပသည္။
BC 5000 ခန္႔မွစ၍ နတ္ကိုးကြယ္မႈ သမိုင္းကို စတင္ခဲ႔ရာ ယေန႔အထိ နတ္အေျမာက္ အမ်ားေပၚထြက္ခဲ႔၏။ တစ္ျခားႏိုင္ငံမ်ားကို ထားဘိဦး အိႏၵိယ ႏိုင္ငံတစ္ခု တည္းမွာပင္ နတ္ေပါင္း  ၃၃ ကုေဋ ေက်ာ္မွ် ေမြးထုတ္ ပူေဇာ္ခဲ႔ၾကသည္။
 လူသားတို႕၏ လူသားတို႔၏ စိတ္ကူးဥဏ္ မ်ားသေလာက္ နတ္မ်ား ေပါက္ပြားခဲ႔သည္။ ထိုနတ္မ်ားသည္ လူတို႔၏ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ေနခ်ိန္၌သာ တည္တံ႔ေနခဲ႔၏။ လူတို႕မယံုၾကည္ မကိုးကြယ္ လွ်င္နတ္မ်ားလည္းေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ ၾကသည္။
ထို႕ေၾကာင္႔ နတ္ဆိုသည္မွာ လူတို႕က ဖန္ဆင္းထားေသာ  အရာမ်ားျဖစ္သည္ဟုဆိုလွ်င္လည္း လြန္အံ႔မထင္…….. လူတို႔က ဖန္ဆင္းထားေသာ နတ္တို႔သည္ လူကိုပင္တည္မွီ ေနရ၏ ထို႔ေၾကာင္႔ နတ္တို႔အား လူတို႕က မစေနရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ႔ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
  နတ္တို႔သည္ လူတို႔အား ဒုကၡ ေရာက္ေအာင္လုပ္ႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္ေသာေၾကာင္႔ ကိုးကြယ္သူတို႔ ကလည္းရွိ၏ ပသေနသူမ်ားရွိ၏ … ဤယံုၾကည္မႈ မွာလည္း လူတို႔ကပင္ ဖန္ဆင္းေပးထားေသာ အာဏာေပးထားေသာ ယုတၱိမဲ႔ ယံုၾကည္မႈသာျဖစ္သည္။
တကယ္တန္း ဆန္းစစ္လွ်င္ စိတၱဇလုပ္ရပ္ ထိုထိုနတ္တို႔သည္ လူသားတို႔အား သုခပြားရန္အတြက္ လည္းေကာင္း ဒုကၡ မ်ားေစရန္အတြက္လည္းေကာင္း ဘာမွ်မျပဳလုပ္ ႏိုင္ၾကေခ်။
ဤသို႔ အေတြးမွန္ အျမင္မွန္ စိတ္ဓါတ္ျဖင္႔ သံုးသပ္လ်က္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ၾကေစရာ၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔၏ နတ္ကိုးကြယ္မႈသည္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာအား အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္ေစရန္ အေရာင္ဆိုးေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိေစလိုပါသည္။    နတ္ကိုးကြယ္ေသာ သူမ်ားမွာ ……………………
အေတြးအေခၚ ခ်ည္႔နဲ႔ေသာ ေခတ္ပညာတတ္မ်ား………
ဆင္ျခင္ဥာဏ္အားနည္းေသာ  စီးပြားဓနရွင္မ်ား…………..
အသိပညာႏႈန္႔နဲ႔ ေသာလူၿပိန္းမ်ား……………….
စိတ္ကူးယဥ္ဘ၀ကို ေမွ်ာ္လင္႔ေသာ ေလာဘရွင္မ်ား…………………
စသည္ျဖင္႔ အမ်ိဳးအစားစံုလင္လွေပသည္။…………………………….
စာဆုိေတာ္ရွင္ မဟာရ႒သာရ ဆရာေတာ္က ကိုးခန္းပ်ိဳ႕ ၄၂ ၌ ဤသို႔ ဖြဲ႕ဆိိုျပ၏………….
သက္ခတ္ၿဂိဳဟ္သြား ၿဂိဳဟ္စား ၿဂိဳဟ္ပ်က္ ဓါတ္ရက္ မိတ္ရန္ သံုးတန္ေပၚနိစ္ ၿဂိဳဟ္အိပ္
စန္းက် မူလအာဒိ သီရိအဆံုး ပတ္ကံုးရက္ပိုင္း သခၤ်ဳိင္းေလးေထာင္႔ နတ္ေစာင္႕ နတ္ေန
ရွစ္ေထြအခါ ဖီလာကရဏ ပဥၥတီထိ ယာယီယၾတာ ဇာတာအိမ္မက္ မပ်က္မျပဳ
ထိုအစုကား ပညတ္မွ်သာ ေၾကာင္းရင္းရွာမူ ၾကမၼာျဖင္႔ခ်ည္း ျဖစ္သတည္းဟု
ခမည္းယံုေစ စိတ္မေသြလင္႔ သေဗၺသတၱာ သတၱ၀ါဟု နာနာေလာက အနႏၱကို
ကမၼႆကာ မွတ္ထင္ရာသည္ ယင္းသာ ဘူတ၀ါဒီတည္း…………….။
 သံေ၀ဂ ၉ ခန္းပ်ိဳ႕ ၌လည္း……………………..
အခမ္းအနား နတ္ထိန္းမ်ားႏွင္႔ ေသာက္စားျမဴးေအာ္ တစ္ေၾကာ္ေၾကာ္ဟစ္ နတ္သံပစ္၍
မူးရစ္မႈိင္းေ၀ အေထြေထြလွ်င္ လူ႕မည္နတ္ရြာ နတ္မိစၧာကို ကယ္သာထင္မွတ္
သေဘာကပ္၍ နတ္ လူ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါကို ကံသာအရင္း ျပဳဖန္ဆင္းဟု ယူလ်င္းအပ္စြာ
ယခုမွာကား ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲ နတ္ခပဲသည္ ေပးျမဲတို႔မွာ ထင္မွတ္ရွာသည္ မိစၧာယူမိ ယူမွားတည္း………………………….
စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးဩ  က……က၀ိလကၡဏသတ္ပံုက်မ္း၌………………………………..
မိစၧာအားလံုး လႊမ္းပိတ္ဖံုး ေတာင္ျပံဳး ညီေနာင္နန္း……………….
မန္လည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက မာဃေဒ၀ လကၤာသစ္၌……………….
ပညာရွိမ်ား ေဗာဒိသတ္တို႔ နကၡတ္ယွဥ္ရာရက္မေရြးဘူး အေရးလက္ေရာက္ မ်က္ေမွာက္
က်ိဳးထင္ ဤလွ်င္သင္႔ျမတ္ေကာင္းလင္႔ရာ၏ စေန အဂၤ ါ ရက္ေရြးခါႏွင္႔ တာရာၿဂိဳဟ္မ်ိဳး
ေကာင္းကင္မိုးက ျဖစ္က်ိဳးယုတ္ျမတ္ ဘယ္ျပဳတတ္လိမ႔္ နကၡတ္ခ်ိန္သင္႔ ငံ႔လင္႔ကုန္ၾက
လူ႕ဗာလတို႔ ရအံ႔ ခ်က္ျခင္း လက္ငင္းခ်မ္းသာ လြန္တတ္စြာ၏ မိစၧာစြဲေန မသန္ေစႏွင္႔
ဟူးရားအလို နကၡတ္ၿဂိဳဟ္ႏွင္႔ ထိုထိုတာရာ မိုးအာကာက ေရာင္၀ါႏြမ္းညႈိး
ေအာက္လူမ်ိဳးအား ျဖစ္က်ိဳးတစိ ဘယ္ျပဳဘိအံ႔ သုခ ဒုကၡ ေၾကာင္းမူလကို ကမၼတရား
ႏွစ္ပါးျဖင္႔သာ က်မ္း၌လာ၏………………………
လူတို႔သည္ ဘ၀ႏွင္႔ ဘ၀ခံစားမႈအတြက္ အာသာရမၼက္ျပင္းစြာ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္။ အာသာရမၼက္အတြက္ ကိုးကြယ္ရာကို ရွာေဖြဆည္းကပ္ေနၾကသည္။
ယံုၾကည္စရာကို ရွာေဖြ ခက္ခံေနၾကသည္။ ယုတၱိရွိ - မရွိ အသိဥာဏ္ျဖင္႔ အျမင္မွန္မရ ႏိုင္ခဲ႔ၾကေပ ဤသို႔ ယုတၱိမဲ႔ ကိုးကြယ္မႈႏွင္႔ ယံုၾကည္မႈမ်ားကကို ေထရ၀ါဒ ကျငင္းပယ္ထား၏ ေထရ၀ါဒအျမင္ႏွင္႔ ဆန္႔က်င္သည္႕ ဤယုတၱိမဲ႔ အေတြးအျမင္တို႔ကို
ဗုဒၶ ေဒသနာေတာ္လာ စကားရပ္တို႔ျဖင္႔ ယွဥ္ကပ္၍
သံုးသပ္ၾကပါဦးစို.႔………………………….
     …….ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမူ  ၅  ရပ္ ……..
ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ မိမိ၏ ဘာသာတရားေတာ္ကို သက္၀င္ယံုၾကည္ေသာ ဥပါသကာ အစစ္ျဖစ္ေရးအတြက္ ဥပေဒသ  ၅  ခ်က္ကို စံျပဳသတ္မွတ္ထားသည္…ယင္းတို႕မွာ……
(၁)       ယံုၾကည္မႈ သဒၵါတရားရွိရမည္………………….
(၂)       ေစာင္႔ထိန္းမႈ သီလရွိရမည္……………………….
(၃)       ေကာတုဟလ မဂၤလာကို မယံုၾကည္ရ……………
(၄)       ကံကိုသာ ယံုၾကည္သူ ျဖစ္ရမည္…………………..
(၅)       သာသနာေတာ္ ျပင္ပ ကိုးကြယ္မႈကို မရွာမွီးရ     ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
{ ၁ }   ယံုၾကည္မႈသဒၵါတရား….ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃ တို႔၌ အျပည္႔အ၀ ယံုၾကည္သူ ကိုဆိုလိုပါသည္။
{ ၂ }  ေစာင္႔ထိန္းမႈ သီလ ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာကသတ္မွတ္ ထားေသာ ကိုယ္က်င္႔သီလ ေစာင္႔ထိန္းသူျဖစ္ရပါမည္။
{ ၃ }  ေကာတုဟလ မဂၤလာ ဆိုသည္မွာ ျပႆဒါး ရက္ရာဇာ ေနၾကတ္ လၾကတ္ စေသာစိတ္ကူးယဥ္အေတြးတို႔ ၌ ယံုၾကည္ေနမႈ မရွိေစရ………..
{ ၄ }  ကံကိုသာယံုၾကည္ျခင္း  ဆိုသည္မွာ ဒသ၀တၳဳက ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိအျမင္ႏွင္႔ ျပည္႔စံုရမည္ …..မိမိ၏ ကံႏွင္႔ ကံ၏အက်ိဳးဆက္ကိုသာ ယံုၾကည္ရမည္ …………အျခားယံုၾကည္မႈမ်ားကို မယံုၾကည္ရဟုဆိုလိုပါသည္။
{ ၅ }   သာသနာေတာ္မွ အပျဖစ္ေသာ ကိုးကြယ္မႈမ်ား သာသနာျပင္ပမွ အလွႈခံ ပုဂၢိဳလ္ တို႔ကို ရွာမွီး၍ မဆည္းကပ္ရပါ………… နတ္ သိၾကား  ျဗဟၼာ ၿဂိဳဟ္နတ္ ထြက္ရပ္ေပါက္ ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္ ၀ိဇၨာ စေသာ သာသနာျပင္ပ ကိုးကြယ္မႈ ကိုေရွာင္ရွားရမည္ဟု ဆိုိလိုပါသည္။

အခ်င္း ေထရ၀ါဒီ ဗုဒၶ၀ါဒီ ဥပါသကာ  ဥပါသိကာတို႔ သင္တို႔သည္ ဗုဒၶအလိုက် ဂုဏ္ေျမာက္ေသာ ဥပါသကာေယာက်ၤား အစစ္ျဖစ္ျပီေလာ….ဥပါသိကာ မိန္းမ အစစ္ျဖစ္ျပီေလာ  …….ဤေမးခြန္းကိုမူ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ရိုးသားစြာ ေျဖဆိုၾကရေပလိမ္႔မည္။



ေရစႀကိဳ အရွင္ ဧသိက { ဘုန္းႏြယ္ }   ၏
                ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ   အမည္ရွိ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ကူးယူ တင္ျပပါသည္ ။ 
အမ်ားအယြင္းတစ္စံုတစ္ရာရွိပါက  ကြ်န္ေတာ္႔၏ တာ၀န္သာျဖစ္ပါသည္ ။  
  ေက်ာ္ေက်ာ္
Shwenantawwin@gmail.com........lamineiant@gmail.com                 

No comments:

Post a Comment