Friday 6 January 2012

ၾကက္ဥ ပန္းပု အနဳပညာ

ၾကက္ဥ ပန္းပု အနဳပညာ

တရုပ္လူမ်ိဳးေတြဟာ အေရွ႕ကမၻာမွာေတာ့
အႏုပညာ လက္ရာမွာ အဆင့္ျမင့္တယ္လို႕
ေျပာလို႕ရပါတယ္.....

အနဳပညာကို ႀကံဖန္ဖန္ျမင္တတ္ ခံစားတတ္
ဖန္တီးတတ္တာကေတာ့ တစ္ကယ္ ခ်ီးမြမ္းစရာပါ

ေရေျမ နီးစပ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူမ်ိဳးေတြက
သူတို႕ရဲ႕ နည္းပညာကို မွိေအာင္မလိုက္နိဳင္တာ
ကေတာ့တစ္ကယ္ကို စိတ္မေကာင္းစရာပါ .....

ူတို႕လူမ်ိဳးကပဲ သိုသိပ္လြန္းလို႕လား ....
ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးကပဲ အတုမယူတတ္တာလား

စာေပ ဖတ္မွာဆိုလဲဒီလိုပါပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ
တစ္ကယ့္ကို ကိုယ္ပိုင္ ဂႏၱ၀င္ေျမာက္ စာေပက
အလြန္ကို ရွားရွားပါးပါး .....
ေမြးစားထားတာေလးေတြ ရွိေနလို႕ေတာ္ေသးတယ္

ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္တယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕
ေရွးပညာရွိေတြရဲ႕ အဆံုးအမ ေတြရွိခဲ့တာပဲ
“ ျပဳ ” “ တု ” “ စု ” ဆိုတာ ရွိခဲ့ေပမဲ့ အားနည္းေနေသး
တာကိုေတာ့ေတြ႕ေနရတာပါပဲ ......

ဒါမွမဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ႏြားေခ်ရာကြက္ကို
ပင္လယ္ထင္ေနလို႕လား .......

ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ကမၻာေျမေပၚမွာ လူသားရယ္လို႕
ျဖစ္တည္လာကတည္းက ေနထိုင္လာခဲ့တယ္ဆိုတဲ့
ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးဟာ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈေတြ
ဘာေၾကာင့္ေႏွးေကြးေနတာလဲ .....

ေက်ာ္ေက်ာ္(lamineiant@gmail.com)လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ သူတို႕နဲ႕ဆိုင္တဲ့ခ်စ္စရာ
ယဥ္ေက်းမႈေလးေတြ ရွိၾကပါတယ္ ....

ရွမ္းလူမ်ိဳးေတြမွာလဲ သစ္သီးကို ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး
ေဖၚၿပီး အရုပ္ကေလးေတြ ပန္းေလးေတြ
ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖၚတဲ့ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈေလးေတြ
သီတင္းကၽြတ္မီးပံုပ်ံ ေလးေတြကိုပံုစံ
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ စိတ္၀င္စားေအာင္ဖန္တီး
နိဳင္တာေတြဟာ တစ္ကယ္ကို ထိမ္းသိမ္းသင့္တဲ့
ဓေလ့ထံုးစံေလးေတြပါ

ပုဂံ ၿမိဳ႕ေဟာင္းတို႕ ရခိုင္ ဘက္က ေျမာက္ဦး
ၿမိဳ႕ေဟာင္းတို႕ဘက္ေတြမွာလဲ ေရွးေဟာင္း
လက္ရာမြန္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တာပဲ ....


ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးကိုယ္တိုင္က
ယဥ္ေက်းမႈကို မခံစားတက္တာလား
ဒါမွမဟုတ္ ယဥ္ေက်းမႈကို အားမေပးတာလား

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳးအမ်ားစု ေျပာတဲ့စကား
“ မင္းဟာက ... စားရေသာက္ရတာလဲမဟုတ္ပဲနဲ႕
အလကား အလုပ္ရႈပ္ခံမေနပါနဲ႕ ” ဆိုတာမ်ိဳးကို
ၾကားၾကားေနရတာက တစ္ကယ္ကို တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြ
မွာမျဖစ္သင့္ဘူး .... ဟုတ္တယ္ အမ်ားထုႀကီးက ဆင္းရဲ
မြဲေတမႈကိုပဲ ကုစားေနရတယ္ ခံစားမႈကို သိပ္ၿပီး
ဦးစားမေပးနိဳင္ဘူး ..... ထမင္းစားဘို႕ကိုပဲ ေတာ္ေတာ္ေလး
လံုးပန္းေနရတာကိုး .....

ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေတာ့ အာရပ္လူမ်ိဳးထဲမွာ
အႏၱရာယ္ကို အၿမဲရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းေနရပါတယ္ဆိုတဲ့
ဂ်ဴး (အစၥေရးွ)ေတြက အနဳပညာေျမာက္ပစၥည္း ....
ေတြကို ခံစားမႈနဲ႕ ပိုင္ဆိုင္ မႈက ထိပ္မွာရွိေနတယ္
ဆိုတာကို သိရေတာ့ ......

မေန႕တစ္ေန႕ကမွနိဳင္ငံတည္ေထာင္တယ္လို႕ေျပာလို႕ရတဲ့
ဂ်ဴးေတြထက္ကမၻာတည္စကတည္းက
ေနလာပါတယ္ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ျမန္မာနိဳင္ငံက ဘာလို႕ ..... ေနာက္က်န္ေနခဲ့ရတာလဲ

ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာျပစရာ
မရွိပါဘူးလို႕ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး ......
ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ကိုယ္ ဂုဏ္မယူတတ္လို႕
ေျပာေနတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က
“ မ်က္ေတာင္တစ္ဆံုးေလာက္ကို ပဲ မၾကည့္သင့္ဘူး ....
မ်က္စိတစ္ဆံုးကိုေတာ့ ၾကည့္သင့္တယ္ေလ ... ”

အဲလိုမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ....
အၿမဲတမ္း ေနာက္ကေနပဲ က်န္ေနခဲ့မွာပဲ ....

အဲဒီေတာ့ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕
ဒီထက္ပိုၿပီးႀကိဳးစားၾကရမယ္ ........

No comments:

Post a Comment